I forbindelse med leverandørskifte har Euro Accident brug for en arbejdsgivererklæring. Arbejdsgivererklæringen skal være med til at sikre, at der bliver taget hånd om medarbejdere, der på leverandørskiftetidspunktet har nedsat arbejdskapacitet i forhold til:
- at bevare forsikringsdækningerne hos tidligere leverandør eller
- at overgå til Euro Accident
I skal som arbejdsgiver oplyse os om medarbejdere, der har nedsat arbejdskapacitet af én af nedenstående årsager. I skal gøre det i overensstemmelse med den viden, I har om medarbejderne den dag erklæringen underskrives. Hver medarbejder skal oplyses højst én gang, men med alle relevante årsager.
- Sygemeldt eller delvist sygemeldt
- Ansat på nedsat tid af helbredsmæssige årsager
- Ansat i fleksjob
- Ansat som den tidligere pensionsleverandør behandler en ansøgning om udbetaling ved tab af erhvervsevne for
- Ansat for hvem enten I eller den ansatte selv modtager udbetaling ved tab af erhvervsevne
I skal være opmærksomme på, at det kan få økonomiske konsekvenser både for medarbejderne og for jer som arbejdsgiver, hvis arbejdsgivererklæringen ikke udfyldes korrekt. I kan pådrage jer erstatningsansvar for tab, som følge af fejl i udfyldelsen. Kontakt Euro Accident, hvis I har spørgsmål.
Arbejdsgivererklæringen underskrives normalt før den nye firmaforsikringsaftale træder i kraft. Euro Accident vil kontakte jer, hvis I skal afgive en ny erklæring enten på eller efter ikrafttrædelsesdatoen.